סתימות בביוב הן מחזה לא נעים שמביאות עמן אי נוחות ופגיעה בשגרה היומית. מפאת העניין שמדובר במשהו שרבים אינם רוצים לעסוק בו (מסיבות מובנות לחלוטין), מתרחשים מדי יום מצבים שבהם מי שנתקל בתקלת ביוב כלשהי, פשוט אינו מצליח לפתור אותה באופן כזה שלא תחזור.

הסיבות לכך שונות ומגוונות אך רובן מבוססות על העובדה שהפתרון המוצע לא תמיד תואם את מהות התקלה ובמקרה הטוב הוא רק יכול לדחות את שובה במספר שבועות עד חודשים.

אז מה בכל זאת עושים כשנתקלים בסתימת ביוב? ראשית, צריך להתמודד ולהבין היכן הבעיה ומה הגורם שלה. רק לאחר מכן ניתן יהיה להתאים את הטיפול הרצוי מבין מגוון הפתרונות שאנו מציגים לכם בכתבה.

שלב ראשון באבחנה – באיזו סתימה מדובר?

כדי להתאים את הטיפול הטוב ביותר לסתימת הביוב, צריך קודם להבין באיזו סתימה מדובר. סתימה בצינור הביוב של בית פרטי אינה דומה לסתימה בכיור וכך גם הפתרון. אם ננסה לחלק את הסתימות לשלוש קבוצות עיקריות, נוכל להבין בקלות מהו הפתרון הנכון.

קבוצה ראשונה – פתרון עשה זאת בעצמך

זוהי הקבוצה שכוללת את הסתימות הפשוטות ביותר שכמעט כל אחד יכול לפתור באמצעים ביתיים כאלה ואחרים.

איך עושים את זה? די פשוט. ישנם שלושה אמצעים עיקריים שעומדים לשירותכם – הראשון הוא פתיחת הסיפון וניקוי לכלוך שהצטבר בו וסתם את המעבר של הצינורות אל הביוב. השני הוא שימוש בפומפה שיוצרת לחץ אוויר ומים בתוך הצינור עד לפתיחה של הסתימה ולהזרמת הגורמים שסתמו אל תוך הצינור ומשם אל הביוב. האמצעי השלישי שנחשב ליעיל במיוחד בפתיחת סתימות קלות עד בינוניות הם אותם חומרים כימיים פותחי סתימות שנמכרים בחנויות השונות.

החומרים הללו מבוססים על ממיסים מסוגים שונים שמפרקים חומרים אורגניים שגורמים לסתימה, באופן סלקטיבי מבלי לפגוע בצינורות פלסטיק או מתכת.

קבוצה שנייה – אמצעים מקצועיים כגון ביובית או שרברב

כשמדובר בסתימות מורכבות קצת יותר וכשהשיטות הראשונות לא עבדו בהצלחה, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא שהוא מן הסתם יהיה יקר יותר אך בחירה נכונה של השירות, תפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

גם כאן אין פתרון אחד שמתאים לכל סוגי הסתימות. בעוד שפתיחת סתימות ביוב עם ביובית מתאימה לקווים מרכזיים של בניין או בית פרטי, שרברב יוכל לטפל בהצלחה בסתימות שהן בתוך הבית באמצעות קפיצים וכלים נוספים.

כאן הזמן לומר שלבחירת בעל המקצוע המתאים משקל רב באיכות הפתרון שתקבלו וכן על סכומי הכסף שתיאלצו להיפרד מהם.

מתי ביובית?

ביובית היא כלי רכב בגדלים שונים שנועד למטרה אחת – לתחזק את קווי הביוב המרכזיים באופן הכי טוב שניתן. הרכבים הללו נועדו בדיוק לשם המטרה הזאת ובין היתר מסוגלים לפתוח את כל סוגי סתימות הביוב, לנקות את הצינורות, לשאוב ביוב ואפילו להסיר באופן יעיל שורשים שחדרו אל המערכת.

העלות של שימוש בביובית מתחיל ב-500 ₪ ויכול להגיע למעל אלף שקלים בהתאם לסוג העבודה המתבקשת. בעוד שפתיחת סתימה נחשבת לעבודה אולי הפשוטה והזולה ביותר, שירותים מורכבים יותר שדורשים זמן, ידע וכלים מתקדמים כגון מצלמה, יהיו יקרים יותר בעשרות אחוזים. אם מדובר בשירות שמצריך שאיבה של ביוב או שפכים אחרים, המחיר עשוי לטפס עוד יותר כיוון שהוא יכלול את עלויות האגרה שעוברות אל אתרי השפכים השונים בהם מרוקן הביוב שנשאב.

מתי שרברב?

אם אתם מחפשים כלל אצבע, ניתן לומר שכל המקרים שנמצאים בין המקרים הפשוטים של סתימה ביתית לבין השירותים המורכבים שמבצעת הביובית, הם המקרים שבהם צרך לקרוא לשרברב.

יש לכם סתימה בכיור ולא הצלחתם לפתור אותה בכוחות עצמכם? שרברב יפתור את הבעיה באופן מקצועי ומהיר. בנקודה זאת חשוב לשים לב שלעתים קרובות אתם עשויים להיתקל בהצפת ביוב שמקור הבעיה אינו בביתכם אלא בצנרת הראשית. במקרים כאלה חשוב לאבחן את המקור של הבעיה על מנת להזמין את השירות המתאים הן כדי לפתור את הבעיה והן כדי להימנע מתשלומים כפולים עבור שירות שאינו יספק את הפתרון הראוי.

בחרו איש מקצוע מומלץ ואמין

לא משנה אם אתם צריכים להזמין שרברב או ביובית, עליכם לעשות זאת תוך הפעלת שיקול דעת ובדיקה מקיפה. שני השירותים הללו כוללים בתוכם בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים אך לצדם יש גם כאלה שינסו לנצל את המצוקה שלכם.

אם אתם מכירים מישהו שהתנסה בשירותים הללו, התייעצו עמו ובכל אופן, בצעו סקר שוק וחפשו מידע על בעל המקצוע ברשת האינטרנט.