שיפוצים ובניית מבנים מלווים במגוון רחב של טכניקות עבודה כשבשנים האחרונות מסתמנת טכניקה חדשנית שהולכת ותופסת חלק חיוני בשיפוצים רבים. צריכים לשבור קיר, לשפץ את המרחב המוגן או לפתוח פתח בחלון? סביר להניח שגם אתם תזדקקו לשירותי חיתוך וניסור בטון ביהלום. זוהי עבודה המלווה באתגרים ובמחירים גבוהים באופן יחסי שלמשמעות הידע ובחירת מנסר בטון מומלץ יש משמעות גבוהה במיוחד אך למרות זאת, בקרב צרכנים רבים, רב הנסתר על הגלוי.

חברי אלעד העובד כמנסר בטון בחברת 'פרו בטון' ביקש (ואני לא יכול לסרב) להסביר איך עובד הענף וממה צריך להיזהר כשרוצים להזמין חברה לחיתוך בטון.

הבשורות הטובות הן שכדי למצוא מנסר בטון מומלץ במחיר טוב לא צריך להיות גאון. כל מה שאתם צריכים הוא לעקוב אחרי מספר כללים פשוטים שיעזרו לכם לקבל שירות מקצועי במחיר הוגן.

מנסר בטון

מה זה ניסור של בטון?

כולנו מכירים את הבטון שמשמש לבנייה. מדובר בחומר מאוד נפוץ ושבשילוב עם ברזל, מספק לנו חומר מושלם לבניית יסודות ובשנים האחרונות אפילו את מרבית המבנה.

עד כאן הכל נשמע טוב שהרי אם רוצים לבנות מבנים חזקים, חשוב להיעזר בחומרי גלם מתאימים אך מה קורה אם בשלב מסויים תרצו לשפץ את הדירה או לפתוח פתח שמחבר בין קומות בבית פרטי?

אותו חומר גלם שהיה כל כך טוב בהבטחת חוסנו של המבנה, מתחיל להצטייר כמכשול ממשי והחדירה דרכו הופכת למורכבת במיוחד.

זה המקום שאליו נכנסים שירותי ניסור בטון אשר במקום לנסות ולהתמודד עם הבטון על ידי שבירתו (דבר שנחשב לכמעט בלתי אפשרי), פשוט חותכים אותו.

ניסור של בטון מתבסס על מסורים מיוחדים מסוגים וקטרים שונים שמתאימים לחיתוך בטון מכל סוג ועובי. המסור מורכב מכמה חלקים מרכזיים שבנויים ממנוע (חשמלי או מוטורי) שמניע סכין עגולה ומשוננת.

הסכין העגולה עשויה מתכת ומצופה בחתיכות זעירות של יהלום. מדובר בשכבת ציפוי מאוד חזקה שמאפשרת לסכין העגולה לחדור אל הבטון.

ישנם כמה סוגים של מסורים שמתאימים לחיתוך בטון במקומות שונים – החל ממסור שמוחזק על ידי המפעיל ומאפשר לו לבצע חיתוכים נקודתיים, דרך מסור מונע שחותך רצפה ועד למסור שמורכב על גבי קיר בטון ונע בתעלה בשליטה מרחוק.

נשמע פשוט אך מדובר בכלי עבודה מורכב ובדרך כלל גדול למדי שהפעלתו דורשת מיומנות והיערכות לוגיסטית יוצאי דופן.

ניסור בטון

מקרים שבהם נדרש לחתוך בטון

מאחר שמרבית המבנים כיום מורכבים מבטון, ישנם עשרות מקרים שבהם עולה הצורך בשירותי ניסור.

צריכים לשבור קיר, לפתוח חלון או לחתוך קורה? יש דרך אחת לעשות את זה באופן יעיל והיא שימוש בשירותי הניסור.

באופן כללי אפשר לומר שהדרך המומלצת ולעתים גם היחידה להסיר מכשול בטון, היא לנסר אותו.

איך למצוא קבלן מומלץ לניסור בטון?

מדובר בעבודות מורכבות ומסוכנות שמצריכות כלים מתאימים ואנשי מקצוע מיומנים. האם כל מי שמבצע את העבודה מתאים לכם? כנראה שלא. בחירת המנסר חייבת להיות שקולה ולהתבצע על פי מספר פרמטרים מדידים שיסייעו לכם לקבל שירות מקצועי במחיר הוגן.

  1. התמקדו באנשי מקצוע עם מוניטין – כפי שהדגשתי בהרחבה במדריך לבחירת חברה מומלצת לניסור וקידוח, אנשי מקצוע מומלצים הרוויחו את המוניטין שלהם ביושר. התמקדות באנשי מקצוע כאלה יכול לעזור לכם להבטיח תוצאות מקצועיות טובות ושירות הוגן ואדיב.
  2. הזמינו רק מנסרים עם ניסיון בעבודות דומות – ניסור של חלון בקיר אינו מזכיר ניסור של גג ומי שמתאים לעבודה אחת לא בהכרח יוכל להתמודד עם אתגרים מורכבים יותר. לאור זאת ההמלצה היא לבחור רק בבעל מקצוע שמנוסה בעבודות דומות.
  3. מומלץ לאסוף הצעות מנותני שירות מקומיים – זמן שווה כסף ואם תזמינו חברת ניסור ממקום מרוחק, אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים יותר כסף שלא לצורך.
  4. אל תתפתו להצעות זולות – הצעות זולות זה דבר טוב אך לעתים הוא עשוי להסתיר בעיות ותקלות. בדקו כל הצעת מחיר לגופה ונסו להבין ממה נובעים ההבדלים. יכול להיות שהצעה יקרה כוללת שירותים שההצעה הזולה אינה כוללת.
  5. חובה לעבוד עם קבלן ניסור שמכוסה בביטוח מתאים ושעובד על פי נהלי בטיחות מחמירים במיוחד.
  6. השוו מספר הצעות מחיר – עבודות ניסור מאופיינות במחירים יקרים ובהיעדר מחיר מחייב, הדרך הטובה ביותר לחסוך במחיר היא להשוות כמה הצעות.
  7. חתמו על הסכם עבודה – מצאתם קבלן ניסור מומלץ? חתמו איתו על הסכם ברור שמתייחס לביצוע העבודה, המחיר והתשלום.

זכרו – ניסור של בטון היא פעולה מורכבת ומסוכנת. הקדישו את מלוא תשומת הלב על מנת להבטיח שהעבודה נעשית על ידי בעל מקצוע מיומן ומומלץ תוך השוואת מספר הצעות מחיר ותוכלו ליהנות מעבודה מקצועית במחירים הוגנים.

הכתבה באדיבותו של אלעד מאתר 'פרו בטון'