עבודות גבס נמצאות עמנו כמעט בכל מקום – החל מחיפויים, דרך נישות ועד לקירות שלמים ולתקרות. הסיבה לכך פשוטה – עבודות גבס מביאות אתם יתרונות בולטים שנכון לכתיבת שורות אלה, לא נמצאות באף שיטה אחרת.

פשטות, מהירות ותוצאות מרהיבות הן רק חלק באחד מענפי השיפוץ המרכזיים בישראל. אך לפני שרצים לבנות תקרת גבס, יש כמה דברים מהותיים שכל אחד צריך להכיר – החל מהאפשרויות שעומדות בפניכם ומה צריך לבדוק לפני שמתחילים. שנתחיל?

מהן בכלל עבודות גבס?

רובנו מכירים את הלוחות הפשוטים לכאורה שמחוללים פלאים באלפי עסקים ובתי אב בישראל. בסופו של יום מדובר בלוחות עשויים מתערובת של מינרלים שבידיים הנכונות והמקצועיות יכולים להיהפך למזנון מרהיב, לקיר ולתקרה מרהיבה משולבת תאורה נסתרת.

על מנת להפוך את הלוחות הפשוטים לתוצר המבוקש והמורכב במרבית המקרים, יש לבחור בקבלן גבס בעל ניסיון בעבודות דומות וחשוב מכך – מישהו שמקפיד על נהלי בטיחות ברורים.

אם תהיתם, מכון התקנים הישראלי מפרסם מעת לעת את המפרטים הדרושים לכל סוגי עבודות הגבס ובכלל זה את האופן שבו צריכה להיבנות הקונסטרוקציה (השלד שמחזיק את הלוחות), בכמה ובאילו ברגים להשתמש ועוד כמה כללי שלרובנו אולי אינם מוכרים אך חייבים להיות מיושמים בשטח בלי שום פשרה. בסופו של דבר צריך לזכור שאנו מדברים על עבודה עם היבט בטיחותי מן המעלה הראשונה ולכן יש להקפיד על כך. עוד לפני שנתחיל חשוב לציין שנושא הבטיחות אינו דבר שאפשר להתפשר עליו בשום אופן ולכן חובה על הלקוח לוודא שהמפרט עומד בתקנים המקובלים.

בניית תקרת גבס
בניית תקרת גבס

מה הישראלים אוהבים לעשות עם גבס?

על פי המרכז לעבודות גבס, העבודה המבוקשת ביותר בישראל היא בנייה של תקרות גבס. מדובר במגוון רחב מאוד של עבודות – החל מחיפוי ישיר של תקרה רעועה ועד להנמכת תקרות צפות עם תאורות נסתרות מסוגים שונים.

עוד שימוש נפוץ של עבודות הגבס הוא לחלוקה מחודשת של חללי מגורים או משרדים באמצעות קירות גבס. אם בעבר קירות הגבס היוו פתרון חלקי ולא מושלם, כיום ישנם מספר פיתוחים בתחום שמאפשרים להשיג בידוד שהוא אפילו יותר טוב מקירות בטון או בלוקים. תוסיפו לזה את העובדה שהקירות יכולים להיות מוקמים בתוך יום אחד (תלוי בגודל העבודה) ותבינו מדוע השירות כל כך מבוקש.

בנוסף לתקרות ולקירות הנפוצים, עבודות הגבס מביאות איתן את האפשרות לעצב כמעט כל דבר. כך לדוגמה ניתן לבנות מזנון שלם או נישה לטלוויזיה שמותאמות באופן מושלם לגודל הבית ולטעמו האישי של הלקוח. אפשרות זאת יכולה להיות יקרה יותר המחיר למטר ביחס לעבודות אחרות שהוזכרו אך בשורה התחתונה ובהשוואה לרכישת מזנון חדש, המחיר עשוי להיות אפילו יותר זול.

כמו כן צריך להבין שהידע והזמן הדרושים על מנת להשלים את העבודה המיוחדת גבוה הרבה יותר ועל קבלן הגבס להשקיע תשומת לב רבה בתכנון נכון ובגימור של כל פינה ופינה.

תקרה צפה מגבס עם תאורה
תקרה צפה עם תאורה

על מה צריך להקפיד בבחירת קבלן גבס?

ענפי השיפוצים רוויים לצערנו בסיפורים על עבודות שלא נעשו לשביעות הרצון של הלקוח ובמקרים חמורים יותר, לא נעשו בכלל או שנעשו עם בעיות בטיחותיות כאלה ואחרות.

אם זה לא היה עצוב, זה בהחלט היה מצחיק לחשוב כיצד ניתן להימנע מהמקרים הללו ולבחור באיש גבס מקצועי ואמין בקלות מפתיעה. אנו מאמינים שיישום הכללים הבאים יכולים לעזור לכם להימנע מתקריות לא נעימות ולקבל את התמורה הטובה ביותר במסגרת הזמנים שנקבעו.

פנו אל קבלנים וותיקים ואמינים

קבלן גבס וותיק בעל מוניטין טוב יהיה הבחירה הטובה ביותר לבית שלכם. עם ההתקדמות הטכנולוגית, אפשר למצוא מידע על כמעט כל בעל מקצוע ולא משנה אם זה ברשתות החברתיות או באתרי המידע השונים. במקרה שהנתונים הללו לא נגישים כלפי מי מאנשי הגבס שאתם בודקים, הדבר יכול להצביע לפעמים על בעיה.

עבודה על פי מפרט

זכרו – מדובר בעניין בטיחותי מן המעלה הראשונה ולכן המעורבות שלכם חשובה במיוחד. בררו על המפרט ועל חומרי הגלם שאתו הקבלן עובד. שימוש במסלולים מגולוונים ופלטות גבס 4 פאזי לעולם לא ישתוו לעבודה עם מסלולים וניצבים פשוטים.

אתם לא צריכים להבין במושגים טכניים אלא לזכור שלא ניתן להשוות הצעת מחיר עם פחות מסלולים וחיזוקים או גבס מסוג זול אל הצעת מחיר שבה הקבלן מתחייב ליותר חיזוקים ושימוש בגבס איכותי יותר.

בסופו של דבר אם משקללים את כל הגורמים עשויים לגלות שהצעת המחיר הזולה היא דווקא היקרה יותר במונחים של מה מקבלים תמורת הכסף שמשולם.

מה עושים? משווים את המפרטים ושואפים לקבל הצעות מחיר למפרט מוגדר מראש (כמות ניצבים, מרחקים ביניהם, סוג הגבס וכו').

מעל הכל, חשוב לוודא שהתכנון עומד בתקן המתבקש של מכון התקנים הישראלי.

קבלו 3 הצעות מחיר וחתמו על חוזה

לבסוף, השוו 3 הצעות מחיר עבור עבודה זהה ועם בחירת ההצעה המועדפת, יש להביא את כל הפרטים שסוכמו על הכתב ולציין בנוסף את המחיר, המפרט וזמני התחלה וסיום.

הקפדה על הנקודות הללו יבטיחו לכם את התמורה הגבוהה ביותר לכסף שלכם ומעבר לכך – תקבלו את עבודת הגבס המושלמת שעומדת בסטנדרט של בטיחות ואיכות.